انواع بازاریابی
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

انواع بازاریابی

انواع استراتژی های بازاریابی یکی از زمینه‌هایی است که با سرعت در حال توسعه است. در واقع شما با  گذراندن دوره‌ای از آموزش بازاریابی و داشتن اطلاعاتی راجب به این مبحث قادر خواهید بود تا هر چه بهتر برای ارتقای مارک و یا برند خود در زمینه‌های مختلف در اینترنت تلاش کنید.

در میان انواع بازاریابی که در حال حاضر وجود دارند، می‌توان به جرات گفت که بازاریابی الکترونیکی یکی از محبوب‌ترین آن‌هاست به گونه‌ای که ما هر روز در دنیای بازاریابی بیشتر و بیشتر شاهد استراتژی‌ها،‌ روش‌ها و استانداردهایی هستیم که هدف همه آن‌ها انجام بازاریابی الکترونیکی برای برندها در زمینه‌های مختلف است.

البته همان‌طور که به شما گفتیم انواع مختلفی از بازاریابی وجود دارد که در گذشته این بازاریابی‌ها شامل ابزارهایی سنتی چون تلویزیون، روزنامه، مجله و تبلیغات خیابانی بود که در طول سال‌های گذشته توسط بازرگانان و صاحبان مشاغل مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه کمتر از قبل شاهد استفاده از چنین بازاریابی‌هایی هستیم.

شاید بتوان گفت به دلیل تغییر علاقه‌ی امروزی مردم و گرایش بیشتر آن‌ها به استفاده از اینترنت، استفاده کردن از موتورهای جستجو و برقراری ارتباط از طریق سیستم عامل‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی به جای استفاده از تلویزیون، روزنامه‌ها و مجلات برای تبلیغات و یا کسب اطلاعات در مورد مارک‌های تجاری بهترین انتخاب حال حاضر باشد.

اما همان‌گونه که برای شما شرح دادیم علاوه بر بازاریابی الکترونیکی انواع مختلف دیگری از بازاریابی وجود دارند که گذراندن آموزش بازاریابی آن‌ها نیز خالی از لطف نیست و به همین منظور در ادامه این مقاله ما مهم‌ترین و برجسته‌ترین اشکال بازاریابی را که ممکن است در آینده بتوانند کمک بسزایی به شما کنند را برایتان شرح خواهیم داد تا بتوانید مناسب‌ترین نوع بازاریابی را با توجه به اهداف، زمینه تجاری و استراتژی‌های خود انتخاب کنید. بهترین روش بازاریابی چیست؟

  1. بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال، بازاریابی الکترونیکی یا بازاریابی دوره‌ای یکی از مهمترین انواع بازاریابی امروزی محسوب می‌شود؛ زیرا بیشترین ارتباط را با مخاطبین برقرار می‌کنند. شما می‌توانید از طریق گذراندن آموزش بازاریابی دیجیتال و با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی یا اینترنتی که مخاطبین همواره در حال استفاده از آن‌ها هستند به کسب درآمد مشغول شوید.

بازاریابی دیجیتال را می‌توان نقطه مقابل بازاریابی سنتی دانست. در این روش مشاغل با استفاده از کانال‌های دیجیتال مانند موتورهای جستجو، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و وب سایت‌ها سعی می‌کنند تا با مشتریان فعلی و یا احتمالی خود در آینده ارتباط برقرار کنند.

  1. بازاریابی موتور جستجو

حتماً این اصطلاح را تا به حال بین مردم زیاد شنیده‌اید که می‌گویند گوگل همه چیز را می‌داند. در واقع این اصطلاح زمانی شکل گرفت که دیگر موبایل‌های هوشمند همگی به موتور جستجوی گوگل مجهز بودن و مردم هر سوالی که داشتند ابتدا برای یافتن جوابی مناسب به گوگل مراجعه می‌کردند.

در حال حاضر نیز زمانی که ما می‌خواهیم معنی کلمه‌ای را بدانیم، مکانی جدید را برای پیاده روی جستجو کنیم و یا حتی زمانی که قصد داریم محصولی را خریداری کنیم ابتدا آن را در گوگل سرچ می‌کنیم و به این موضوع باور داریم که گوگل جواب همه سوالات را می‌داند.

شاید بتوان همین دلایل ذکر شده را اصلی‌ترین دلیل تبدیل شدن گوگل به یکی از مهم‌ترین انواع بازاریابی الکترونیکی دانست که می‌توان با استفاده صحیح از آن به بالاترین نرخ فروش و درآمد برای مارکت‌ها دست یافت؛ زیرا شما با استفاده از این ابزار می‌توانید با مخاطبینی که به دنبال شما و یا محصولات‌تان هستند ارتباط برقرار کنید.

بازاریابی موتور جستجو هم شامل دو تکنیک است که به شما در بازاریابی، ارتقا بخشیدن به تجارت، محصول یا خدماتی که دارید کمک می‌کند. اولین تکنیک در آموزش بازاریابی موتور جستجو تکنیک سئو یا بهینه سازی و تکنیک دیگر تبلیغات SEM یا پرداخت به ازای هر کلیک است.

  1. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا ابزاری اساسی در بازاریابی ورودی و دیجیتال محسوب می‌شود؛ زیرا محتوا همان چیزی است که به مخاطبان و همچنین موتورهای جستجو مانند Google اجازه می‌دهد تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را در وب پیدا کنند.

رایج‌ترین مؤلفه‌های یک برنامه بازاریابی محتوا، شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، محتوای بصری و ابزارها، کتاب‌های الکترونیکی یا وبینارها هستند. شما با استفاده از انواع بازاریابی محتوا از جمله تصاویر، فیلم‌ها و متن‌ها می‌توانید با ارائه اطلاعات مورد نیاز و پاسخ دادن به سؤالاتی که مشتریان می‌خواهند بدانند به راحتی با مردم ارتباط برقرار کنید. تمامی کارهای ذکر شده در بالا باعث می‌شوند تا مردم بتوانند بیشتر از قبل تجارت شما را بشناسند و شما تعامل برقرار کنند.

  1. بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی

شما از طریق گذراندن دوره‌های آموزش بازاریابی استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید با استفاده از رسانه‌های اجتماعی مختلفی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، اسنپ‌چت، پینترست، لینکدین و واتس‌اپ نام تجاری و فعالیت خود را بیشتر به مردم معرفی کنید.

پس به هنگام تولید ‌محتوا برای شبکه‌های اجتماعی خود مخاطبین‌تان را به یاد بیاورید و با استفاده از انواع محتواهای مفید، آموزنده، سرگرم کننده و جذاب سعی در جذب آن‌ها به تجارتتان داشته باشید. همچنین محتواهای تولید شده از جانب شما باید متناسب با نوع پلتفرمی باشد که در حال اشتراک‌گذاری مطالب در آن هستید.

  1. بازاریابی اینفلوئنسر

یکی از معروفترین نوع بازاریابی که امروزه زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد بازاریابی اینفلوئنسر است. در این نوع بازاریابی شرکت‌ ها با ارسال نمونه‌ای از محصول و یا خدمات خود به یکی از این اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی و یا افراد مشهوری که مشغول به این کار هستند تجارت خود را در سطحی گسترده تبلیغ می‌کنند. این کار باعث ایجاد انگیزه برای خرید در افراد می‌شود.

همچنین برای پیدا کردن یک اینفلوئنسر قابل اعتماد می‌توانید از طریق راه‌های گفته شده در زیر عمل کنید:

  • جستجوی دستی در شبکه‌های اجتماعی
  • استفاده از بستر بازاریابی اینفلوئنسر
  • کمک گرفتن از یک آژانس مرتبط برای انجام تحقیقات و اطلاع رسانی به شما
  1. بازاریابی سنتی

تبلیغات به واسطه تلویزیون یکی از مهم‌ترین اشکال بازاریابی سنتی است که  از همان ابتدای معرفی رویکرد بازاریابی به دنیا در جهت تبلیغات مورد استفاده قرار گرفته است.

شاید بتوان به سؤالی درباره اینکه چرا تلویزیون اصلی‌ترین زمینه برای بازاریابی سنتی بوده است این طور جواب داد که در گذشته تلویزیون تنها وسیله سرگرمی برای قشر زیادی از افراد محسوب می‌گشته است که در زمان خود توانسته بود به طرز چشمگیری به گسترش این نوع تبلیغات کمک کند و بالاترین میزان موفقیت در فروش و کسب درآمد را به دست آورد.

همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد اولین بار مفهموم بازاریابی در سال ۱۹۳۵ مطرح شد و تعریف آن به‌صورت زیر بود:

«بازاریابی اجرای فعالیت‌هایی در فضای کسب و کار است که جریان کالا و خدمات را از تولیدکننده به سمت مصرف‌کننده هدایت می‌کند.»

این مفهوم رفته رفته شکل کامل‌تری به‌خود گرفت و البته در سال‌های ۱۹۸۵ و ۲۰۰۴ مورد بازبینی‌هایی قرار گرفت و در آخرین تعریف که در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط «انجمن بازاریابی آمریکا» مطرح شد به تعریف زیر رسید:

«بازاریابی مجموعه‌ی نهادها، فعالیت‌ها و فرایندهایی است که به خلق، ارتباط [اطلاع‌رسانی و کسب اطلاع]، تحویل و تبادل پیشنهادها (Offerings) مربوطند. مبادله‌هایی که برای مشتریان، کارفرما، شرکا و در مقیاس بزرگتر، جامعه، ارزشمند محسوب می‌شوند.»

پس با توجه به تغییر تعریف بازاریابی در سال‌های اخیر می‌توان این‌گونه گفت که بازاریابی به مجموعه‌ کارهایی گفته می‌شود که قرار است به تبادل بیشتر شما با مشتریان‌تان منجر شود که البته این فعالیت‌های بازاریابی برای مشتریان‌تان نیز بسیار ارزشمند است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 24 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست